6 Ekim 2011 Perşembe

YENİ ANA ARI KUTULARI

Ankara Arıcılık
          Boş zamanım oldukça ana arı eşleşme kutuları yapıyorum .Şimdilik 5 adet yapabildim. Daha tam hazır değil bazı eksikleri var.Kutular mdf denen malzeme ve üstleri ise melamin denen çok sert bir malzeme ile kaplı.Mobilyacı bir arkadaştan buldum. Deposunda 20 adet daha varmış ama onları bir işe yaramıyor diye kırıp atmış. Ben ancak 5 adetine yetişebildim.Yandaki iki deliği kapatıp öndeki delik sayesinde tek bir kutu gibi de kullanabiliyorum.Eğer bölme parçasını takarsam da iki ayrı kutu gibi de kullanabileceğim bir kutu oldu. Alt tabanına bir adet 10 cm çapında yuvarlak iki  delik açıp elek yapıştırarak alttan havalandırma sistemi de yapacağım.Ön girişteki parça kendi imalatım. Plastik kapaktan yaptım.Ana arının çıkmaması için döndürerek dar konuma getirebiliyorum.Orta bölme tahtası da dekota denilen reklamcıların kullandığı plastik bir malzemeden. Kutularım için çita uzunluklarını 20,5 cm olarak standart tutmaya çalışıyorum. Çıtaların alt kısmına çıta çakmıyorum. Arılar aşağıya doğru kendilerine lazım olduğu kadar uzatıyorlar. Bana karşı alırsa alt kısımlarından istediğim kadar kısmını kesiyor öyle kullanıyorum.Bu sayede çıtaları her kutumda kullanabiliyorum.Bu kutular 2012 baharına hazırlık













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder