7 Ekim 2011 Cuma

BU YAZI BİZE ZEHİR EDEN KOVAN

Ankara Arıcılık
           Bu 2 numaralı kovanım bu sene bize yazı zehir etti. Öyle bir saldırgan arısı vardı ki düşman başına. Değil arılığa maskesiz girmek yoldan bile geçirmiyordu. Bu resmi ağustos ayında çekmiştim.Anasını da saldırganlığı yüzünden ağustos ayı başında öldürüp yeni ana verdim. Anayı kesmesinler diye üzerin bir kat daha koydum. Bir tane arılı larvalı çıta bir tanede yeni çıkmak üzere olan kapalı yavrulu çıta koydum.Araya da fiberglas denen ve ana kutularının üzerine örtü olarak kullandığım malzemeyi koydum. koymadan önce fiberglas olan malzemeye 2 mm matkap ucu ile 200 taneye yakın delik açtım. Bir adet 20cc lik şırıngaya 3 mm matkap ucu ile delikler açtım. Biraz içine bal sürerek anayı içine koydum ve üst kata koyduğum iki çıtanın arasına sıkıştırdım.Ana iki gün şırınga içinde kaldı. 3. gün anayı saldım.Ama aradaki bölmeyi almadım. Ana iki günde ara bölmeli olarak üst katta durdu. 4. günün akşamı ara bölmeyi aldım ve iki çita arının hemen ortasına ananın yumurta alması için yumurta almaya hazır örülü boş petek koydum . Ana bir iki  gün pek aşağılara inmeyip yukarıda çalıştı.Sonrada  bu en üste eklediğim 5. katı alıp 4 kata indirdim.Bu anayı verdiğimde kesin öldürürler demiştim. Ama eski anasından o kadar canım yanmıştı ki anayı öldürürlerse ne halleri var görsünler dedim. İşin gerçeği eski ana saldırgandı ama en çok balı da bu kovandan aldık. Bazen arıcılar derya;  çok bal mı almak istersin yoksa sakin arı mı? Ben tercihimi az bal yapsın ama sakin arı olsun  diye yaptım. Eğer bu arıyla devam etmeye çalışsaydım yada diğer kovanlarımız da bunun gibi çok saldırgan olsaydı bu arıcılığı  herhalde başlamadan bırakırdık.Düşünsenize ağustos sonuna kadar yani sağım zamanına kadar bu kovanı en altına kadar açıp hiç bakamadık.Daha ilk katını bitirmeden kovanın hepsi boşalıp bizi arılıktan  kaçırıyordu.Ertesi güne kadarda hiç girmiyorduk ve maskeli olduğumuz halde o gün en az 20-30  yerimizden sokulmuş oluyorduk. Şimdi o anları düşünmek bile istemiyorum. Bu ana arıyı öldürümek zorunda kaldım. Ne arısıydı anlamadım. Onun için hep sakin arıyla çalışanlara gıpta ile bakıyorum ve benimde böyle analarım olsa diyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder