29 Mayıs 2012 Salı

MEME KALEMİ VE KÜÇÜK ÇITA


Ankara Arıcılık
          Ana arı aşılamada meme yapmak için kullanılan bu aleti yaptım.10 tane memeyi bir kerede çıkarabiliyorum. Malzeme mobilyacıların mobilya montajın de kullandıkları kavale dedikleri bir malzeme. Alırken 9mm lik olanından aldım ve zımpara ile 8,5 mm ye düşürdüm ve uçlarını da  yuvarlaklaştırdım. Onları da bir tahtaya monteledim.Yapması kolay oldu. Kullanması da.





Bunlar da ana arı kutularında kullandığımız küçük çıtalar. Üst çıta boyu 20.5 cm 4 tanesi normal bir çerçeve içine sığıyor. Üst çıtaya kanalda açtık. Telsiz olarak bir parça petek tutturuyoruz. Gerisini arılar tamamlıyor. İstersek ana arı üretiminde kullanıyoruz. İstersek bal yapımında. Arılar bal doldurunca çok güzel gözüküyorlar.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder