24 Aralık 2011 Cumartesi

KARAKOVAN

Ankara Arıcılık
         2010 yılı baharında başladığımız bu arıcılık macerasında esas amacımız hakiki ve kaliteli arı balı yemekti. Bunuda bir nebzede olsa başardığımıza inanıyorum.Gerçi daha bu işin başında bile değiliz.Bunada şükür. Bu sene fırsat buldukça boş zamanlarımda elektrik kablo nakillerinde kullanılan makaralardan söktüğüm 3cm kalınlığında ve 50 cm boyundaki orta kısım tahtaları polimar yapıştırıcı ve havalı zımba makinasıyla birbirine birleştirerek bir kara kovan yaptım. Çıtaları çıkarılabiliyor ve iki katmış gibi tasarladım yani çıtaları iki kat halinde ayarladım. Alt taban tahtası olarakta kalıp yapımında kullandıkları  Pleywood denen ve suya çok bayanıklı bir sunta türü kullandım.Kapak tahtasıda aynı malzemeden yaptım ve üzerine sac kapladım.Çıtaları çıkarılıp  kontrol edilebiliyor zorda olsa. Bu kovana diğer ana arılarından yavru desteği vererek oluşturduk. Verdiğim çıtalardaki yavrular çıkınca anne bu çıtaya yumurta bile atmış olsada aldık ve diğer kovana verdik. Böylelikle arı nüfusunu kalabalıklaştırdık.Bu kovanın çıtalarına 1 cm uzunluğunda klavuz peteği taktık ve geri kalan kısmını arılara bıraktık. Çok güzel karakovan balı verdi.15 kg bal kestik. Bizlerede afiyetle yemesi düştü.



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder