21 Eylül 2011 Çarşamba

METRO KOVAN

Ankara Arıcılık
Bu kovanı metro kovan olarak yaptım.Taban kısımı çıkarılabiliyor. Arıların iki tarafa da geçebilmeleri için ortada, tabana değmeyecek şekilde kısa bir orta bölme tahtası var. Tabanı elek telli  ve arkadan sürgülü altlığı var.Kovan taban temizliği ve varroa için çok rahat oluyor.Yaklaşık bir katı 20-22 küçük çıta sığıyor.Diğer ana kutularına çıta ve arı lazım olduğu zaman buradan veriyorum.Normal kovan gibi üzerine katta atabiliyorum.Ana arı üretiminde destek vermek için süper bir kovan oldu. Çıta boylarım 20.5 cm olarak standart yapıyorum. Diğer ana kutularımı da bu çıta standardına göre yaptığım için çıta alıp vermelerde sorun yaşamıyorum.Tabi ki  çıta alıp vermelerde arılarını kendi kovanlarında bırakıyorum. Yoksa az bile olsalar birbirleri ile uyuşmuyor ve öldürüyorlar.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder