11 Ağustos 2011 Perşembe

ANA KUTUSU İŞARETLERİ

Ankara Arıcılık
Ben ana arı kutularını ilaç taşımakta kullanılan küçük strofor kutulardan yapıyorum. Çokta kullanışlı oluyor. Kutu altına hava alması için 10x10 ebatlarında bir delik açıyor ve üzerine elek teli yapıştırıyorum.Yapıştırıcı olarak polimar denen ve strofor köpüğü eritmeyen bir yapıştırıcı kullanıyorum. Hatta bazı kutuların içine daha da sağlam olsun diye ince bir şekilde içine spartula ile çekiyorum. Kutuların giriş kısımını da dekota denen reklamcıların kullandığı malzemeden yapıyorum.  Ana arı kutularının takibini kolaylaştırmak için defter tutuyorum ama birde hızlı takip için ön kısımına da işaretler koydum onunlada kolay takip oluyor.Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi her işaretin bir anlamı var. Kutu hangi durumdaysa o konumuna bir topuz başlı iğne tutturuyorum. Bu sayede kutu takibi dışarıdan daha hızlı oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder